Wednesday 20 February 2013


Assalamualaikum. Terpanggil saya untuk meng"create"kan blog ini adalah untuk berkongsi pengalaman saya yang menjalankan perniagaan terapi ozon ini.

Terapi Ozon. Memang ramai yang tidak tahu dan malah tidak pernah dengar apa itu Terapi Ozon. Rawatan ini masih baru di Malaysia (bermula tahun 1999). Dipelopori oleh Pertubuhan Ozon Malaysia.

Sedikit sebanyak berkenaan ozon adalah seperti berikut : 


Menerusi terapi Ozon, darah dalam tubuh akan ditapis dan dibersihkan bagi tujuan pembuangan toksin berbahaya sekali gus membantu peredaran darah yang lebih aktif bagi meningkatkan penjagaan kesihatan dan kecantikan seseorang.

Darah terdiri daripada 40 peratus pepejal (sel darah ), cecair (plasma) 60 peratus dan tubuh manusia mengandungi lebih kurang enam liter darah. Darah terdiri daripada plasma, sel darah merah, sel darah putih dan sel pembekuan. 

Fungsi darah bertujuan membawa oksigen dan zat makanan ke seluruh sel dan tisu. Ia juga bertindak melawan jangkitan kuman sekali gus membawa bahan buangan. Darah juga memberi warna kepada kulit dan mengawal suhu badan.

Oleh itu kita wajar mengawal dan menjaga keadaan darah menerusi amalan dan gaya hidup sihat jika anda inginkan kulit yang cantik dengan keadaan kesihatan optimum.



Terapi Ozon adalah satu terapi pilihan yang selamat dan berkesan tanpa sebarang kesan sampingan malahan ia mampu merawat pelbagai penyakit seringan itu mengembalikan keremajaan kulit.

Ozon akan menghasilkan ozon bertindak balas dengan darah membentuk kadar oksigen yang banyak. Oksigen ini diserap dalam darah dan di bawa ke seluruh badan. Proses ini akan menjadikan seseorang lebih bertenaga sehingga proses penyembuhan penyakit akan terjadi lebih cepat. 

Proses yang memakan masa lebih sejam ini tidak mendatangkan sebarang kesakitan atau kesan sampingan berpanjangan buat mereka yang berpenyakit.

Ini kerana darah yang mengandungi Oksigen (O2) akan disedut keluar dari tubuh oleh mesin khas menghasilkan ozon (O3), sejenis oksigen yang baik bagi merangsangkan kimia nitrat oksida dalam badan. Di samping itu, proses penapisan toksin juga akan berlaku sebelum darah yang sudah disaring masuk kembali ke dalam tubuh.

kekayaan oksigen dalam darah bukan saja membekalkan tenaga dan kesihatan buat pesakitnya ,tetapi juga membekalkan keremajaan dan kecantikan luaran terutama buat wanita selepas organ pembuangan termasuk hati, usus dan buah pinggang bebas dari bahan buangan.

Prinsip utama terapi Ozon adalah untuk menyingkirkan kekotoran dalam tubuh termasuk toksin yang mana ia tidak dapat keluar secara normal yang akhirnya menyebabkan tersumbat dan menjemput pelbagai masalah termasuk mengganggu hormon.
Bila seseorang itu memiliki sistem tubuh yang baik, kelenjar hormonnya akan menjadi aktif dan ia amat penting untuk melahirkan kecantikan luaran wanita. Sebagai contoh, jerawat berlaku kerana keadaan hormon yang tidak cukup aktif untuk mengembalikan keperluan kulit.

Terapi Ozon mampu membuatkan kulit kelihatan lebih lembap dan lembut sekali gus bebas masalah selepas melakukan rawatan itu, tidak hanya rambut juga tampil lebih lebat dan sihat di samping keadaan tubuh lebih segar dan bertenaga.

Selepas sekali rawatan, anda akan mendapati kulit menjadi lebih lembap dan lembut begitu juga dengan rambut akan tumbuh lebat memandangkan sistem tubuh menerima oksigen yang mencukupi bersama penyingkiran bahan buangan rapi.

Terapi Ozon juga dapat memberikan kesan nafas yang lebih segar dengan tubuh bertenaga. 

Terapi Ozon yang mengambil masa kira-kira sejam ini juga boleh dilakukan sebanyak satu kali setiap bulan dan tahun berikutnya sekurang-kurangnya tiga kali setahun berpandukan keadaan dalaman tubuh.

Terapi ozon boleh diguna sebagai sebahagian kaedah rawatan holistik merawat:

* Kanser, terutama kanser darah.
* Hypercholesterolaemia (kolesterol berlebihan dalam darah)
* Alahan dan Eczema
* Diabetes
* Darah tinggi
* Penyakit jantung koronari
* Kegagalan hati dan buah pinggang, terutama peringkat awal
* Asma
* Obesiti
* Masalah kulit

Begitulah sedikit sebanyak info tentang rawatan terapi ozon.






No comments:

Post a Comment